Google Adwords heet nu Google Ads
Misschien heeft u het al gezien of gehoord, maar Google heeft de naam van Adwords gewijzigd naar Ads. Na 18 jaar lang dezelfde naam te hebben is Google toe aan verandering. Nu weten de ervaren Adwords gebruikers dat Google altijd veranderd om efficienter te zijn voor de gebruiker maar de naam is tot heden nog niet gewijzigd. Vanaf 24 juli is Google overgegaan naar Google Ads.
Wat verandert er in Google Ads voor de gebruiker?
Wij zullen voor u alle veranderingen op een rij zetten:
- Nieuwe branding; Vanaf nu zult u overal de nieuwe naam en het nieuwe logo terug zien van Google Ads. De Adwords url www.adwords.google.com verandert in ads.google.com.
- Slimme campagnes of Smart Campaigns; Google heeft iets nieuws ‘Smart campaigns’, dit is ideaal voor de kleinere bedrijven en/ of ZZp,ers. Wat is Smart Campaigns nu precies? Deze campagnes laten u een doel/actie kiezen voor uw advertentie. U geeft aan waar u wilt adverteren en Google en hun machine learning technologieën optimaliseren uw Ads dan automatische op uw gekozen actie. Aan het einde van dit jaar komt er nog een handige feature voor Smart Campaigns genaamd Image picker. U als gebruiker kan 3 afbeeldingen kiezen of u laat Google 3 relevante afbeeldingen kiezen om hier mee te adverteren. Google zal dan testen welke Ads. Het beste voor u werken om voor u relevante acties te generen. Lees hier meer over Smart Campaigns.
- Google Marketing Platform; Google voegt de volgende producten samen: Google DoubleClick en Google Analytics 360 Suite in ‘Google Marketing Platform’. Het platform zorgt er voor dat alle mogelijkheden op één plek te vinden zijn om uw online marketing te plannen meten en optimaliseren. Hier kunt meer lezen over Google Marketing Platform.
- Google Ad Manager; De volgende verandering is het samenvoegen van DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange in de ‘Google Ad Manager’. Hier kunt u alle advertenties die u op uw site plaatst effectief bijhouden. Lees meer over Google Ad Manager hier.
Gebeurt er iets met uw huidige Google Ads campagnes?
U hoeft zich geen zorgen te maken over uw huidige campagnes. Er verander niets in uw resultaten of kosten. U kunt blijven doen wat u doet. Natuurlijk kunt u wel testen met de nieuwe functie van Google Ads. Wilt u hulp van een expert? Dan kunt u contact opnemen met ons. Binnenkort staat de volledige nieuwe branding van Google op onze website en communicatie naar onze klanten.